Yatay Geçiş Başvuruları Kabul Edilecek Öğrencilerin Ders İntibakları Hakkında
2025-2026 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı yatay geçiş başvuruları sonucunda Fakültemiz Bölümlerine kayıt hakkı kazanan öğrencilerin, önceki öğrenimlerinde almış oldukları derslerin intibakları için aşağıda belirtmiş olduğumuz ders intibak dilekçesini ekleriyle birlikte 04.09.2025 tarihi mesai bitimine kadar ogrenci.muhendislik@alanya.edu.tr adresine e posta yoluyla iletilmesi gerekmektedir.
Ders İntibak dilekçesinin ekinde, önceki öğrenimlerinizde alınmış olan derslerin pdf formatındaki transkriptlerinin yanı sıra geldiğiniz kurumdaki ders içerikleri için erişim linki ve excel formatında ders intibak tablosu olması gerekmektedir.
Ders intibak tablosunun doldurulma amacı önceki öğrenimlerinizde almış olduğunuz derslerin Fakültemizde kayıtlı olduğunuz programda hangi derse saydırmak istediğinizle ilgilidir. Fakültemizde tüm bölümlerin güncel öğretim planları aşağıda yayınlanmış olup, intibak tablosu doldurulurken ihtiyaç duyulacak ders adı ders kodu ve diğer bilgilere kayıt olduğunuz programın öğretim planı üzerinden erişim sağlanabilecektir. Ayrıca ders intibak tablosu üzerindeki hücrelerde tablonun nasıl doldurulacağı konusunda gerekli bilgilendirmeler mevcuttur.
Ders intibak tablosunda dönemler seçilirken Fakültemizde saydırmak istediğiniz dersin ilgili öğretim planındaki dönemi seçilmelidir. Örneğin önceki öğreniminizde 2. dönemde aldığınız ders Fakültemizde kayıtlı olduğunuz programın öğretim planında 3. dönemde ise ders intibak tablosunda 3.dönem kısmından doldurulmalıdır.
Önceki öğrenimlerinizde alınmış olan ve Fakültemizde kayıtlı olduğunuz programın öğretim planında olmayan Spor ve Güzel Sanatlar seçmeli dersleri ile diğer seçmeli dersler yerine ilgili öğretim planında bulunan ders içerikleri bakımından uygun olacak farklı dersler için intibak başvurusunda bulunabilecektir. Derslerin içeriklerine aşağıda iletilen linkten kayıtlı olduğunuz programı seçerek dersleri listeleyip ders adının sol kısmında bulunan (i) seçeneğini seçerek erişim sağlanabilecektir.
04.09.2025 tarihine kadar yapılacak Ders İntibak başvuruları ilgili komisyonlar tarafından 15.09.2025 tarihine kadar değerlendirilerek Fakültemiz öğrenci işleri birimi tarafından 19.09.2025 tarihine kadar öğrenci bilgi sistemine işlenecektir. Bu nedenle ders intibak talebinde bulunan öğrencilerin ders intibak süreci tamamlanana kadar ders kaydı yapmamaları önem arz etmektedir. Bu durumda olan öğrencilere 22-28 Eylül 2025 tarihinde mazeretli ders kaydı hakkı tanınacak olup, ders kayıtlarını bu tarihlerde yapmaları gerekmektedir.
Ders intibak başvuruları 04.09.2025 tarihi mesai bitimine kadar ogrenci.muhendislik@alanya.edu.tr adresine e posta yoluyla yapılması gerekmektedir. Yukarıda belirtilen şekilde yapılmayan ya da eksik evraklarla yapılan başvurular geçersiz sayılacaktır.