Fast Access

Fakültemiz Öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-A Proje Başarısı

Fakültemiz Öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-A Proje Başarısı
  • 06 October, 2023
Fakültemiz Öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-A Proje Başarısı

Makine Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencilerimizden; Ali ALKIN (Yürütücü), Hacer DAŞDEMİR, Mohammad B. HADI ve Mehmet ŞAHİN’in Dr. Öğr. Üyesi Akın OKTAV danışmanlığında hazırladıkları “Alüminyum bal peteği sandviç panelin ivmelenme genlik değerinin geometri optimizasyonu ile azaltılması” başlıklı projeleri, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında 2023/1 dönemde açıklanan sonuçlara göre desteklenmeye hak kazandı.

Dekanımız Prof. Dr. Mehmet GÜMÜŞ proje ekibini makamında kabul ederek tebrik etti. Dr. Öğr. Üyesi Akın OKTAV proje ekibi adına Fakültenin sağladığı laboratuvar ve altyapı olanakları için Dekanımıza teşekkür etti. Fakültemizin, Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Kenan Ahmet TÜRKDOĞAN’ın çizdiği vizyonda çalışmalarını yürüttüğünü ve Üniversitemiz gibi Fakültemizin de başarı haberlerinin artarak devam ettiğini belirten dekanımız, proje ekibinin başarılarının devamını diledi.

Proje, alüminyum bal peteği sandviç panellerin dinamik davranış optimizasyonunu hedeflemektedir. Panelin mukavemet özellikleri korunarak ivmelenme genlik değerleri optimize edilecektir.

Proje şu adımları içermektedir:

  • Hesaplamalı Analiz: Alüminyum bal peteği sandviç paneller için sonlu eleman modeli oluşturulacak ve doğruluğu deneysel modal analiz çalışması ile denetlenecektir.
  • Mukavemet Testi: ASTM C393 standardına uygun olarak üç nokta eğme testi gerçekleştirilecektir.
  • Dinamik Tepki Optimizasyonu: Alüminyum bal peteği sandviç panellerin rastgele yükleme altındaki dinamik tepkisi optimize edilecektir. Güç spektral yoğunluğu sinyali ile rastgele yüklemeler yapılacak ve ivmelenme genliğinin maksimum olduğu nokta tespit edilerek optimizasyon ile minimize edilecektir.
  • Geometri Optimizasyonu: Geometri optimizasyonu için değişkenler alt ve üst plakaların kalınlıkları ile kor yapının yüksekliği olacaktır.

Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.